Hej jag heter Isak och jag ska visa några breakdance mooooooooooees!

Hejsan bloggen!
Det var allt för länge sen jag skrev i denna skiten..

Jag fick en idé..

Ganska dålig..

Om man ska presentera sig för fler än en person så säger man alltid sitt namn flera gånger eller bara en gång och är tyst efter första personen man pillat på! Vad man skulle kunna göra är att om det tillexempel är två pers man ska hälsa så säger man sitt förnamn, Magnus till den första och efternamn, Gustafsson till den andra!
Om det då skulle vara fler så får man räkna ut antalet andranamn man har. Räcker inte dem får man ta till potentiella andra namn som i mitt fall skulle kunna vara mattias och ylber..

Exempel..... Jag träffar ett par kunder till min garn-affär.. sex stycken för att vara exakt.. dialogen kan se ut så här:

Kunderna förkortar jag med K och mig förkortar jag med K2


K2: -HALLÅÅÅÅÅ DÖÖÖÖ!!
K: -Tjena, jädra nice affär dö!
K2: -Tack så mycket. Jag borde kanske presentera mig.

osså börjar iden ta form......

K2: -Hej, Magnus!
K: -Hej, Karin
K2: -Hej, Siv
K: -Margit
K2: -Sune
K: -Bond
K2: -Sixten
K: -James Bond
K2: -Stellan
K: -Hej, Jurijs
K2: -Hej, Gustafsson
K: -K!


Så hade det kunnat se ut tillexempel.. har fler exempel med brandstationer och skit men det tar jag en annan gång HERRÅ!


Kommentarör

Kommentera inlägget här för fan:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: