Hello Jimmy!!

Nu ska jag berätta om min bror....... JIMMY!
 
Jimmy är två år äldre än mig, men det spelar väl för i helvete ingen roll. Han har alltid varit en väldigt bra förebild och en toppenbror. När jag har haft det jobbigt så har jag alltid kunnat prata med Jimmy. Han har alltid lösningarna på allt ifrån tjejproblem till pluggproblematik. Även om jag älskar min mamma och pappa som fan också, så har det alltid varit både bekvämare och smidigare att komma till Jimmy och prata. Han är alltid mer förstående och alltid lika öppen och välkomnande. 
 
Jimmy brukar ofta vara på gymmet och träna eller så sitter han hemma vid datorn och spelar min sina kompisar. Han jobbar som telefonförsäljare och har gjort det i snart 7 månader. Ibland så brukar vi spela Call of Duty tillsammans, och då vinner Jimmy nästan jämt. Det suger lite... hehe. 
 
Det är härligt att ha en storebror som man kan umgås så nära med. Alltid när vi ska åka på tråkiga bilsemestrar med familjen så blir det aldrig lika plågsamt om Jimmy är med. Antingen så spelar vi mobilspel mot varandra eller så onanerar vi i baksätet. Vi brukar tävla om vem som kan komma först utan att bli upptäckt.
 
 
Om jag vore statsminister så skulle jag klona Jimmy så att alla barn i hela världen fick varsin. Då skulle ingen vilja kriga, stjäla, våldta eller mörda. Det skulle finnas en Jimmy i varje hem som sa vad som var rätt och fel, och som hjälpte en genom svåra tider. Alla familjer skulle vara så jävla glada, för Jimmy vet verkligen hur man piskar upp dålig stämning. Alla barn skulle också bli bättre i skolan för Jimmy är superduktig på att motivera och peppa en till att plugga. När jag blir stor så vill jag bli advokat, och som det ser ut nu så har jag potential att bli det. Jag plugga samhäll/juridik och betygen är riktigt bra. Detta är mycket tack vare Jimmy som alltid motiverat mig till att plugga och göra mina läxor. När andra kompisar är ute och festar, röker och skjuter 4F-PVP, då sitter jag hemma och studerar.
 
Även om jag kanske är lite av en pluggis, så har jag inga problem med att hitta vänner. Jimmy har lärt mig mycket om karisma och social kompetens och det har bättrat på mitt självförtroende. Därför har jag inga problem med att ta kontakt med nya människor och skaffa nya vänner. Jag har till och med fått en flickvän sen 2 månader tillbaka. Tyra heter hon och jag tycker hon är den finaste flickan jag sett. Första gången hon var hemma hos oss så knullade Jimmy med henne för att testa fittan, och den var helt klart godkänd sa han. 
 
Nu är dock JImmy död och kommer aldrig mer komma tillbaka. Han skulle cykla hem från gymmet och blev påkörd av en långtradare bakifrån. Det är jättesynd tycker jag. Jag vill därför skicka ut en hälsning till er alla:
Ta vara på det ni har, det kan vara borta när ni minst anar det.
 

Men man ska inte hänga läpp. Inte blicka bakåt. Man ska inte låta gånga händelser få påverka framtiden. Jag ska fortfarande bli advokat, och jag ska fortfarande lyckas med det jag vill i livet. Motivationen och inspirationen kanske en gång föddes med Jimmy, men den dog inte med honom.
 
 


Kommentarör

Kommentera inlägget här för fan:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: