det hårda livet som tvättäkta rappare

alltså det började som en hobby. jag och Mike D och Tyrone "TyRun" började typ kicka lite när vi hängde och lirade tv-spel. det var mest typ flummiga rader om spelen vi spelade eller om snygga brudar vi ville sätta. allting var så problemfritt och glatt, det är nästa så ag får melankoli nu när jag ser det i retrospekt.... shit.... måste röka, detta blir för mycket.....

så. alltså vi fortsatte kicka framför spelen och en dag så sa Tyrones bror "FishyFishyDanielAndersson" att jag kickade sjukt nice skit. FishyFishyDanielAndersson som redan var med i HellDogsBromma447 (ett av de fetaste rapkollektiven by then) gjorde mig fett nervös och osäker. var rap det jag skulle syssla med?
Mike jag och TyRun fick låna en gammal beatmaskin av FishyFishy och vi började med att göra ett simpelt beat i 4 takt. 3 timmar senare så hade vi spelat in vår första låt "Dans på logen med kort kjol och kniv". 
 
redan 5 timmar efter så hade Dr. Dre hört låten och var intresserad av att komma till sverige och signa oss!! alltså fatta sjukt!! legenden DRE!! komma hit. vi vart helt mållösa och runkade tillsammans för att tänka på annat och inte bli galna. 
 
2 dagar senare så kom Dr. Dre med sina livvakter och signade vår låt. vi drog ut på världsturné under gruppnamnet "Oden - Nordic - Hammers" och gjorde succé, vart vi än kom så skrek folk våra namn, ville ligga med oss och ha sina tuttar signade av vattentoleranta spritpennor. men med framgången kom även drogerna. Mike D som alltid varit lite av det svarta fåret av oss var först. 
kanske var det för att han tyckte att vi höll ett för ögt tempo? eller så var han bara trött på all skit vi fick se. folk som pundade tjack på fester och snygga brudar som drog kokain för att orka ragga på alla rappare.
Bilden är från vår första spelning i New York på The Pier 99. Dett var 2 år innan Mike skulle gå bort i en kokain överdos. bortgången tog hårt på oss, TyRun vägrade släppa vår kommande EP "Efterfrågan och Framfall" eller som den engelska titeln löd "Afterquestion and Frontdrop". 
TyRun gikc till sist med på att släppa en sista låt, men därefter ville han lägga allt på hyllan, släppa rappen. Den som hade betytt så mycket för oss. Vi släppte låten "Death Around the Corner" och låtens fokus låg just på Mikes bortgång. Därefter gick vi ut med att vi skulle splittras. fansen blev lednsa och det var en vemodig period.
 
Såhär lyder min vers i "Death Around the Corner":
When you expect someone to be around, 
Then suddenly he's gone without making any sound,
Fuck man I wish we'd done so many things in a different way,
Maybe if I told you what I thought everything would be okay,
I remember that time when I caught you wearing a bra,
We laughed for hours and kissed until the break of dawn,
Then I tanned the entire day to be brown and sexy,
And you took a pedicure to get your feet all foxy,
Remember that time when we sang along to the radio,
Or that time when you made love to mayo,
Mike fuck you!
Why you had to do cocaine,
It's a misery, I miss you, and I'm not OK.
Maybe I should've been the one who was your warner,
But I didn't know that death was lurking around the corner.
 
jag gjorde en tatuering till minne av mike. apan symboliserar musikindustrin som är ganska pissig och lite värd när allt kommer kring. Mike är människan, en olycklig person som bara ville jobba med matlagning, men istället så tvingade vi han att rappa. Alltså fan,varför gjorde vi det? Han hade kunnat vara vid liv idag!!!!!
 
Idag bor jag tillsammans med min flickvän Nathalie i LA. vi väntar en lite flicka som ska heta Mike Rose Sunflower. Mike efter "Mike B", Rose efter STreet Fighter-karaktären och sunflower efter blomman. Det kommer bli ett vackert barn och jag ska bli världens bästa pappa. jag fucking lovar det. 
 
"Stick to what you love,
I love cosplay,
I love blu-ray,
I love you va jay jay,
Va jay jay is vagina, 
Yeah that's what I lick,
I kick you face and make your nipples flick" - Michael "Mike B" Bergström i låten "Vingar av Glas - En förortssaga (Del2)"
 
 
I miss ya Mike. Damn... I miss ya!
 
 
Här spelar vi på HipHop Deathstar festival. Mike till höger, TyRun i mitten och jag till vänster.
 
En bild på mig och Mike B när vi flummar backstage :P
 
tyrone


Kommentarör

Kommentera inlägget här för fan:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: